Het leven na het winnen van de Award Most Promising Start Up 2021

In oktober 2021 won ik met mijn bedrijf A Perfect Jane deze gave Award, waar ik nog steeds erg trots op ben. Dé bevestiging dat we met onze trendy Vegan & Sustainable laarzen op de goede weg zijn. De dagen erna ontplofte mijn telefoon en social media met felicitaties, zelfs de wethouder van Gemeente Etten-Leur belde om me persoonlijk te feliciteren.

Het winnen van de Award heeft ervoor gezorgd dat de naamsbekendheid van A Perfect Jane sneller gegroeid is, de verkopen in Nederland stegen en ik in contact kwam met een aantal interessante partijen die ik anders misschien niet ontmoet had. Waar onze focus eerst voornamelijk op de buitenlandse markt lag (bijvoorbeeld Amerika), omdat de vegan markt daar groter is, zie ik nu dat de behoefte aan vegan alternatieven voor leer in Nederland groter is dan ik dacht. Daarom heb ik besloten om de focus in eerste plaats op Nederland te leggen en daarna richting buitenland. Wat ik heb geleerd is dat exposure voor je bedrijf enorm belangrijk is en dat het een hele uitdaging is om dat vast te houden. Als je veel exposure krijgt na het winnen van zo’n award, is het erg gaaf om dit terug te kunnen zien in een groeiend aantal klanten, maar het is ook meteen de kunst om dit te continueren als het ‘’nieuwtje’’ verdwenen is. Gelukkig hebben we een fantastische samenwerking met Marketingbureau Ik ben op Je uit Breda en zij ondersteunen ons daar perfect bij.

Gave mijlpalen die we tot nu toe bereikt hebben:

  • Flinke toename van websitebezoekers, social media volgers en natuurlijk ook de sales;
  • Gemiddeld review cijfer van onze klanten is een 9,9!
  • We zijn in gesprek met een investeerder;
  • De nieuwe zomercollectie is officieel in productie;
  • In maart 2022 staan we op dé schoenenbeurs van Europa: SHOES in Düsseldorf;
  • Klanten staan te springen om de nieuwe collectie, eerste pre-orders zijn al binnen;
  • In het kader van verduurzaming hebben we onze eigen houten hak ontwikkeld;
  • Omdat we uniek zijn en willen blijven hebben we een eigen schoenenleest op de markt gebracht;
  • De Bijenkorf gaat inkopen voor komende winter, ja je leest het goed….. DE BIJENKORF!

Toekomstplannen:

Het is mijn ambitie om de wereld te veroveren met A Perfect Jane, een voorloper te zijn op het gebied van duurzaamheid en het gebruik van de mooiste vegan materialen. Door de lockdowns is de online verkoop toegenomen en heb ik besloten om het aanbod in de nabije toekomst de collectie schoenen niet alleen uit te breiden, maar ook te verbreden met bijvoorbeeld tassen en accessoires. Deze dingen hoef je niet te ‘’passen’’, geef je kado en bestel je misschien makkelijker online. Het is natuurlijk heel leuk om een bijpassend accessoire met je trendy vegan laarzen te kunnen matchen.

Wat hebben we nodig om deze gave plannen te kunnen realiseren?

Om de groeiplannen te kunnen realiseren is een aanvullende investering nodig. Inmiddels ben ik in gesprek met een investeerder die Charlotte van Slobbe van De InvesteerdersClub Amsterdam aan mij heeft voorgesteld, waarvoor dank. Ik geloof in een ‘’groene’’ toekomst met minder milieuvervuiling en zonder dierenleed. De voedingsindustrie heeft al bewezen dat plantaardige voeding beter is voor het milieu en dit geldt uiteraard ook voor de modeindustrie. Hét moment van verandering is nu en ik kom graag in contact met investeerders die deze visie delen. Geloof jij ook dat een betere wereld aan je voeten ligt? Neem dan contact met mij op.

Aan alle nieuwe Start Ups:

Je bedrijf aanmelden voor editie 2022 van de Breda StartUp Award? Ik zeg: DOEN. Het is een geweldige ervaring, je hoort inspirerende ondernemersverhalen en het is een waardevol netwerk van ondernemers met een positieve mindset die elkaar willen helpen. Ik heb net het super inspirerende boek van Phil Knight (de oprichter van Nike) gelezen en zoals hij het zou zeggen: Just Do It!

A Perfect Jane