DataLeaf en Breda Startup 5 jaar partners

Voor het vijfde jaar op rij verlengen DataLeaf en Breda Startup hun samenwerking. Dat is natuurlijk groot nieuws! Zowel DataLeaf als Breda Startup zien het belang van de ontwikkeling van jong, nieuw talent. Dat is wat de samenwerking zo waardevol maakt.

We vroegen Nick, business development manager bij DataLeaf, naar de samenwerking:

Met welk idee zijn jullie vijf jaar geleden de samenwerking aangegaan?

‘’Wij zien net als Breda Startup het belang in van jong en nieuw talent. We vinden het mooi hoe Breda Startup dit talent een podium biedt en motiveert om het verschil te maken. Bij DataLeaf komen ook veel startups over de vloer. Geloven wij ook in hun ideeën? Dan investeren we er graag in mee. Zo kunnen we twee mooie werelden combineren; de een heeft kennis in het vakgebied, de ander in IT. Als je die krachten bundelt kun je mooie projecten opstarten.’’

Wat betekent DataLeaf in dat partnerschap?

‘’Een stukje kennisdeling. Beginnende ondernemers willen graag eens met andere ondernemers praten. Bijvoorbeeld over bepaalde kennis, contacten, of je hebt het over fouten die je zelf eens gemaakt hebt en waar de ander van kan leren. Daarmee help je ze echt verder.’’

En wat levert het partnerschap op voor jullie?

‘’Vooral het bouwen aan een relevant netwerk. We merken dat we sneller worden gevonden en bekender worden in Breda. Dus het is aan de ene kant goed voor onze zichtbaarheid en naamsbekendheid. Aan de andere kant hechten we ook veel waarde aan het ontmoeten van likeminded mensen. En niet alleen op IT-gebied; maar uit hele diverse branches. Je leert van elkaar en komt erachter dat je altijd de passie voor je werk gemeen hebt, hoe uiteenlopend je bedrijf ook is. Daar krijgen wij heel veel energie van. Het is prachtig om te zien hoe de community is uitgegroeid tot een gevestigde naam in Breda. Daar mogen we echt heel erg trots op zijn!’’

Heb je nog een IT-tip voor startups?

‘’Begin klein. Start met een Minimal Viable Product (MVP) en ga gewoon testen bij je gebruikers of het werkt. Je kunt wel een heel platform bouwen waar je misschien wel tonnen of miljoenen in investeert, maar als je door een fractie van de investering al de eerste testen kunt uitvoeren kom je er heel snel achter of een product gaat werken. En als het eenmaal werkt, en er zitten elementen in waar je je geld mee kunt verdienen, dan kun je de volgende investering doen. Zo bouw je dat geleidelijk op en kun je het product steeds beter maken.’’